Darmoekonomia

Internet przyzwyczaił swych użytkowników do darmowych aplikacji, gier, tapet i najróżniejszego softu. Przez to wielu internautów zapomina o pojęciu prawa autorskiego. Sieci Peer to Peer i strony z warezami, rosną w siłę i żaden dystrybutor, ani autor nie jest w stanie zapobiec szerzącemu się piractwu. Nawet hostingi plików (np. chomikuj) stały się miejscem bezpłatnego udostępniania utworów chronionych prawem autorskim.

Niektórzy z udostępniających, próbują na takim udostępnianiu zarabiać, pobierając opłaty za ilość ściągniętych danych, co już jest szczytem bezczelności. Jednak w Internecie nie wszystko, to co opublikowano jest zakazane. Niektórzy twórcy poszukując odpowiedzi na pytanie – jak zarabiać udostępniając coś za darmo ? , znaleźli rozwiązanie. Rozwiązanie to zwie się darmo ekonomią. Istotę darmo ekonomii najłatwiej będzie wytłumaczyć na konkretnym przykładzie. Załóżmy, że pewien doświadczony webmaster, tworzy wspaniałe szablony i udostępnia je za darmo. Zainteresowani stworzeniem własnej strony na darmowym szablonie, muszą jednak opublikować link do strony autora szablonu.

W ten oto sposób, autor zyskał dodatkową reklamę w postaci linku, który opublikowany na wielu stronach, daje dobry efekt. Jednak ten sam twórca, na promowanej stronie oprócz bezpłatnych szablonów, może udostępniać też płatne prace. Jak zatem można zauważyć, w tym konkretnym przypadku, darmo ekonomia jest opłacalna. Podsumowując. Jeśli potrafisz stworzyć coś ciekawego, czasami warto to udostępnić całemu światu w zamian za link, bądź inną formę reklamy. Z czasem takie rozwiązanie może przynieść Tobie wiele korzyści.

Wybieramy serwer

Bogata oferta wielu producentów serwerów często nie pozwala nam się bliżej przyjrzeć każdemu z produktów. Aby to ułatwić przedstawiamy krótką oraz zwięzłą charakterystykę jednego z wielu oferowanych na rynku modeli serwerów – DellPowerEdge T310.

Serwery Dell PowerEdge T310 zostały stworzone z myślą o potrzebach rozwijających się małych i średnich firm oraz ich oddziałów. Modele te z 1 gniazdem procesora oferują wydajność klasy korporacyjnej, nadmiarowość i pełną gamę funkcji administracyjnych. Całość zamknięta jest w obudowie typu tower. Charakteryzują się tym, że są łatwe do kupienia, wdrożenia i administrowania. Niezawodne serwery Dell oferują więcej funkcji i lepszą wydajność niż serwery klasy podstawowej. Jeśli zaistnieje taka potrzeba system można wyposażyć w rozwiązania do zaawansowanego administrowania.

W ich skład wchodzą między innymi administrowanie zdalne, krótka, 20,5-calowa obudowa, nadmiarowe podzespoły oraz niedrogie macierze RAID. PowerEdge jest częścią gamy serwerów PowerEdge 11-tej generacji, które zaprojektowano z wykorzystaniem ujednoliconych elementów, z myślą o niezawodności i prostej obsłudze. Użyta technologia Energy Smart zapewnia zwiększenie sprawności energetycznej serwera, mające na celu działanie energooszczędne, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności. Zostały zastosowane również zasilacze o niższej mocy niż w jego poprzedniku oraz wentylatory o małym przepływie, które pracują tylko wtedy, gdy zaistnieje taka konieczność, co oznacza, że serwer pracuje ciszej.

Gdzie kupić taki serwer, oraz który będzie najlepszy? Każdy internetowy sklep komputerowy posiada w swojej ofercie szeroki wybór serwerów, dokładnej analizy produktu można dokonać na stronie producenta lub na licznych forach.

Orzeszki, paluszki – przekąski dla każdego

Każdy z nas lubi mieć pod ręką coś do podgryzania – jednak na dłuższą metę przegryzanie na przykład chipsów może okazać się niezbyt dobrym pomysłem, biorąc pod uwagę stan naszego żołądka. Z tego właśnie powodu warto rozejrzeć się za innymi przekąskami, jak na przykład orzeszki. Wybierać można niekoniecznie te solone i gotowe w pudełeczkach – wiele sklepów oferuje zakup tego rodzaju produktów na wagę. Dobrym pomysłem będzie kupienie różnych rodzajów orzechów, na przykład laskowych, ziemnych i włoskich oraz jedzenie ich na zmianę. Są one bogate w składniki odżywcze, a więc podgryzanie ich w wolnym czasie będzie nie tylko dobrym, ale i zdrowym pomysłem.

Dla osób nie przepadających za orzechami, dobrym rozwiązaniem będą paluszki – szczególnie, że obecnie można kupić ich różne rodzaje, poczynając od smakowych, aż do wzbogaconych na przykład sezamem czy makiem. Warto pamiętać o tym, że obecnie na rynku spożywczym jest wiele różnych rodzajów tej przekąski – możemy więc wybierać i przebierać do woli. Warto jeszcze wspomnieć a propos przekąsek, że orzeszki mogą być na dłuższą metę również szkodliwe – szczególnie, jeśli mamy skłonność do alergii i zjemy ich za wiele. Tego rodzaje alergia jest bardzo nieprzyjemna, jeśli chodzi o jej objawy.

Sprawność psychiczna

Bądź zadowolony. To nie znaczy „być zadowolonym ze swojego życia” -To znaczy „zadowolić się”.

Jeśli jesteś na diecie, pozwolisz sobie trochę na co masz ochotę. Jeśli oglądając przez trzy godziny w piątek wieczorem telewizję brzmi jak w niebie, zrób to. Bez względu na małe rzeczy jest to, że cię uszczęśliwić, zrób je. Twoje szczęście jest bezcenne. Jeśli nie jesteś zadowolony, że nie jesteś w pełni zdrowa. Dopiero wtedy, gdy mamy nasze głowy prosto, że możemy atakować wszystko inne. Jeśli praca, rodzina, przyjaciele, związek, a pieniądze noszą cię w dół, wybór między tym ciepłej kieszeni i całej tej obwarzanek pszenicy naprawdę nie ma znaczenia!

Gdy skupiamy się na nieosiągalnych celów, otrzymujemy, sfrustrowany i leniwy. Po tym wszystkim, dlatego staramy się osiągnąć coś, co nigdy nie nastąpi? Zdrowe myślenie musi być w tu i teraz. Powinien mieć obawę o przyszłość, na pewno, ale to nie powinno być zaabsorbowany tym, co się jeszcze nie stało, czy nie będzie.

Być emocjonalnie zdrowe (i szczęśliwy) jest łatwiejszy do osiągnięcia, jeśli skupić się na schodach swojej podróży w przeciwieństwie do miejsca przeznaczenia. Jeśli chcesz mieć go na Broadwayu, skupić się na następne przesłuchanie. Następnie należy skupić się na coraz kapitał, a następnie skupić się na ruchu, itd. Teraz będzie zawsze występować przed przyszłym ostrości na nich w porządku!

Sport i dieta

Warto wykonywać kilka razy w tygodniu ćwiczenia. Ćwiczenia wykonywane regularnie pomogą w utrzymaniu celu i dążeniu do niego wraz z naszym zaparciem. Pozwoli to na zwiększenie tempa metabolizmu, kontrolować swoją wagę i będziesz czuć się świeżo przez cały tydzień. Potrójne zwycięstwo!

Oto coś dla Ciebie: dążyć do 150 minut ćwiczeń tlenowych tygodniowo (lub 75 minut aktywności energicznego) i trening siłowy dwa razy w tygodniu. Nawet koszenia trawnika liczniki!Gdy śpisz, twój organizm produkuje komórki, które zwalczają infekcje, zapalenia i stresu-co oznacza, że robi się zbyt mało snu lub zła jakość snu nie tylko sprawia, że bardziej podatne na zachorowania, ale również wydłuża czas trzeba wyjść z choroby. Jeśli nie śpisz dla ciebie, spać na zdrowie!

Na początku, że badanie przeprowadzone wykazały, że ludzie, którzy spali w ciągu 4 godzin spożywane 500 więcej kalorii niż to miało miejsce po spaniu przez 8 godzin. Jeśli myślisz o łatwej diecie to można to sprawdzić w internecie lub kupić książkę o dietach.

Jak znaleźć dobry gabinet ginekologiczny?

Jak znaleźć dobry gabinet ginekologiczny?

Czym kierować się w pierwszej kolejności przy wyborze? Z roku na rok wzrasta liczba małych, średnich i dużych centrum medycznych. Powstają one w mniejszych miejscowościach i dużych miastach. Wybór jest naprawdę duży. Jeśli chcemy trafić na odpowiedniego specjalistę i mieć pewność, że jesteśmy potraktowane z właściwą uwagą w pierwszej kolejności możemy pytać bliskie koleżanki, przyjaciółki. Przyjaciółka drugiej przyjaciółce z pewnością dobrze doradzi – poleci lekarza z którego sama jest naprawdę zadowolona. Lekarz z polecenia pacjentki to najlepsza rekomendacja.
Kobiety jeśli są w bliskich relacjach rozmawiają na różne tematy. Dzielą się swoimi doświadczeniami, polecają sobie  najlepszych lekarzy i specjalistów z różnych dziedzin.

Internet – źródło wiedzy o najlepszych lekarzach

Doskonałym źródłem wiedzy o lekarzach nie tylko z przestrzeni ginekologicznej, ale różnych dziedzin medycyny jest oczywiście Internet. Warto zaglądać bezpośrednio na strony poszczególnych gabinetów – tak możemy zapoznać się z zakresem usług w danym gabinecie, ale także  można przejrzeć galerię zdjęć. Zobaczyć jak wygląda gabinet jeszcze nawet przed pierwszą wizytą. Warto też przeglądać fora branżowe oraz strony gdzie pacjenci dzielą się swoim opiniami o poszczególnych lekarzach. Tego typu portalu jest coraz więcej. Jest to doskonałe rozwiązanie – nawet krótka opinia może sprawić, że trafimy na kompetentnego specjalistę.

Wybór gabinetu ginekologicznego – na co zwracać uwagę?

Zdrowie jest bardzo ważne. Regularne badania pomagają szybko zdiagnozować wiele chorób i schorzeń. Profilaktyka jest bardzo ważna. Dotyczy to przede wszystkim kobiet. Każdego roku na raka piersi choruje bardzo wiele kobiet. Spora część z nich przegrywa walkę z rakiem. Dlaczego? Zbyt późna reakcja na niepokojące objawy, zbyt późne badania nie dają dużych szans na wyleczenie.  Szybka diagnostyka zawsze zwiększa szansę na wyzdrowienie, a już na pewno na złagodzenie objawów choroby. Kobiety, które chcą dbać o swoje zdrowie powinny z dużą rozwagą podejść do wyboru gabinetu ginekologicznego. Na co zwracać uwagę?

Podejście do pacjenta

Kwestią priorytetową jest odpowiednie podejście do pacjenta. W dobrych gabinetach kobiety mogą liczyć nie tylko na pełen, kompleksowy pakiet opieki medycznej, ale też na fachową poradę. Lekarze wszystko dokładnie i rzeczowo tłumaczą, a pielęgniarki udzielają niezbędnych informacji dotyczących następnych wizyt i spotkań. Dobre podejście sprawia, że pacjent czuje się ważny – mniej się stresuje przed każdą wizytą u lekarza.

Bogaty pakiet medyczny

W dobrym gabinecie każda kobieta otrzyma fachową pomoc – pakiet niezbędnych badań. Lekarz powinien poświęcać każdej pacjentce odpowiednią ilość uwagi. Każdy wynik badań powinien być dobrze omówiony.

Mały gabinet  czy duże centrum medyczne?

Wiele kobiet zastanawia się co wybrać mały, kameralny gabinet czy duże centrum medyczne. Tak naprawdę wybór zależy tylko i wyłącznie od nas. Teoretycznie korzystając z usług małych gabinetów możemy poczuć się komfortowo, bardziej anonimowo. Z drugiej strony również  w dużych centrach medycznych każda pacjentka powinna być potraktowana z należytą uwagą.  Przed wyborem właściwego miejsca warto sprawdzać opinie w sieci – warto też popytać bliskich koleżanek.

Walka z bezsennością

Walczysz z bezsennością? Już następną noc nie śpisz i czujesz się z tym źle? Przez bezsenność  nie radzisz sobie w pracy, ponieważ nie możesz się skoncentrować na obowiązkach? Jeśli brak snu zaczyna mieć wpływ na Twoje funkcjonowanie to znak, że trzeba coś z tym zrobić.
Wiele kobiet cierpi na bezsenność. Przewlekła , długotrwała bezsenność może mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu.  Przyczyny bezsenności mogą być różne. Jedną z podstawowych przyczyn jest stres.  Świat pędzi do przodu – mamy nadmiar  obowiązków. Jeśli jednak przyczyną bezsenności u kobiet są nerwy i stres po wyeliminowaniu źródła stresu problem powinien zniknąć – zazwyczaj tak się nie dzieje.
Drugim częstym powodem bezsenności  są problemy z układem pokarmowym. Niestrawność, problemy z metabolizmem, trawieniem. Często bezsenność pojawia się także u kobiet w okresie menopauzy – nerwowość podwyższone ciśnienie krwi. Wszystko to sprawia, że nie możemy spać.
– dużo się ruszaj i dbaj o dobrą dietę
Ruch i zdrowe odżywianie to podstawa zdrowego trybu życia. Więcej warzyw i owoców, a mnie fast foodów. Ruch nie oznacza, że musisz godzinami siedzieć na siłowni. Wystarczy pół godzinny regularnego spaceru.
– nie oglądaj TV przed snem
Tv i mocny obraz potęguje bezsenność. Nie oglądaj TV przed snem. Daj sobie chwilę na wyciszenie. Sen będzie wtedy naprawdę zdrowszy.
– zrób badania
Jeśli bezsenność trwa już długo zrób badania. Może być ona powodem poważnych chorób lub zaburzeń hormonalnych.

Jakie badania powinna robić każda kobieta?

Dlaczego diagnostyka jest tak ważna w dzisiejszym świecie?

Regularne badania pozwalają wykryć wiele poważnych chorób oraz schorzeń. Często  potrzebę wykonywania regularnych badań dostrzegamy dopiero gdy zachorujemy. Zdajemy sobie wtedy sprawę, że każdy miesiąc, ba często nawet każdy tydzień daje szansę na wyleczenie. Przy poważnych chorobach  nowotworowych ważna jest walka z czasem – szybkie zdiagnozowana choroba to większe szansę na wyzdrowienie.
Każda kobieta, która chce żyć w pełni świadomie powinna się regularnie badać. Dotyczy to zarówno podstawowej morfologii, jak  i badań ginekologicznych. Bardzo istotna jest cytologia, mammografia. Kobiety po 20 roku życia powinny robić cytologię regularnie co dwa lata, a najlepiej co roku. Mammografia wskazana jest przede wszystkim dla kobiet po 40 – tym roku życia. Nie znaczy to jednak, że młodsze kobiety nie muszą jej robić – każda zmiana, każda niepewność musi być szybko oraz dokładnie sprawdzona.
Dobrym sposobem jest korzystanie z jednego, sprawdzonego centrum medycznego. Najlepsze placówki dbają o pacjentów – przypominają o regularnych badaniach, zapraszają na konsultację. W dobrych gabinetach każda kobieta otrzyma fachową poradę dotyczącą odpowiedniego dbania o zdrowie – utrzymywania właściwej diety czy w przypadku gabinetów ginekologicznych troszczenia się o właściwą higienę intymną. Nawet mała, drobna porada może się okazać bezcenna.
Warto robić regularne badania i dbać o zdrowie.

Nadciśnienie tętnicze a menopauza

Kobiety, które cierpią na nadciśnienie tętnicze powinny szczególnie dbać o zdrowie w okresie menopauzy. Wtedy to bowiem zmiany hormonalne mogą mieć negatywny wpływ na cały organizm. Mogą powodować problemy z sercem i ciśnieniem krwi. Podwyższone tętno podczas menopauzy to naturalny objaw – należy jednak wszystko dokładnie kontrolować.

Kobiety, które nigdy nie miały problemów z ciśnieniem w okresie menopauzalnym mogą je u siebie zaobserwować. Menopauza niestety sprzyja pojawianiu się nowych schorzeń, których wcześniej u siebie nie zauważyliśmy.

Wchodzę w okres menopauzalny – co robić?

Przede wszystkim należy kontrolować swój organizm i stan zdrowia. Należy robić chociażby raz na rok badania kontrolne – zarówno te tradycyjne (badanie krwi oraz moczu) oraz badania ginekologiczne. menopauzy można w pewien sposób niwelować przez właściwą dietę oraz w wielu przypadkach leki.

Jeśli trafimy na dobrego, sprawdzonego ginekologa z pewnością przepisze dobre leki. Hormony, które nie będą miały negatywnego wpływu na nasz organizm. Warto pamiętać, że dzisiejsze leki, które przyjmują kobiety nie są tak inwazyjne jak kiedyś. Można je brać bez odczuwania skutków ubocznych.

 

Objawy menopauzy u kobiet

Okres menopauzy bywa bardzo trudny dla wielu kobiet. Właśnie wtedy zaczynają się problemy ze zdrowiem. Jakie są najczęstsze objawy menopauzy? Tak naprawdę każda kobieta może mieć inne objawy, ponieważ każdy organizm jest inny. Do najczęściej spotykanych jednak należy:

– nerwowość/ pobudzenie

Nerwy to najczęstszy objaw zmian hormonalnych. Chodzisz nieustannie w napięciu/ dużo rzeczy Cię denerwuje? Mogą być to pierwsze objawy „przejściowych lat”.

– zmiany temperatury ciała

Wiele kobiet potwierdza, że bardzo częstym objawem menopauzy są zmiany temperatury ciała – z zimnych po gorące poty. Ten objaw jest bardzo męczący dla wielu kobiet – utrudnia bardzo mocno codzienne, normalne funkcjonowanie

– kołatanie serca/ przyspieszone tętno

Sporo kobiet w okresie menopauzy obserwuje u siebie problem kardiologiczny. Szybkie kołatanie serca/ podniesione ciśnienie. Właśnie w tym okresie mogą u wielu kobiet pogłębiać się problemy z nadciśnieniem. Wizyta u specjalisty – doświadczonego, dobrego kardiologa może się okazać niezbędna.

Okres menopauzy jest trudnym czasem dla każdej kobiety. Jeśli jednak będziemy dbać o siebie i dużo wypoczywać – możemy przeżyć ten czas w miarę spokojnie.

1 2 3